Склад керівників професійних спільнот:
– «Інноватори» (інноваційна, мовно-комунікативна компетентності) — учителі початкових класів Бурмістрова О.В., Ніколюк Л.М.;
– «Аналітики» (проєктувальна, прогностична, оцінювально-аналітична компетентності) – учитель української мови та літератури Мітакса Т.С., учитель історії Абрамич Н.В.;
– «Емпатори» (емоційно-етична, педагогічне партнерство, рефлексивна компетентності) – учитель англійської мови Слюсар О.Р., учитель інформатики Панченко С.В.;
– «Мотиватори» (інклюзивна та психологічна компетентності) – учитель початкової школи Радіца С.А. та асистент вчителя Конюченко Н.М.;
– “Класні керівники” (здатність до навчання впродовж життя, здоров’язбережувальна компетентності) – учитель математики Шафарук І.А. та вчитель зарубіжної літератури Шевченко Н.В.
Динамічна група «Творчість і вміння» (предметно-методична, інформаційно-цифрова компетентності) – керівники Кудашкіна К.Ю., Юдіна Л.В.
2025-2026 навчальний рік
Мінітренінг «Методи підтримки учнів з ООП у загальному класі»
У межах діяльності професійної спільноти вчителів «Мотиватори», керівники Радіца С. А. та Конюченко Н. М. 29 жовтня провели змістовний і надихаючий захід — мінітренінг «Методи підтримки учнів з особливими освітніми потребами в загальному класі».

Метою зустрічі було поглибити розуміння педагогами особливостей роботи з дітьми з ООП та опанувати ефективні прийоми підтримки інклюзивного навчання.

Тренінг розпочався з теоретичного огляду теми, під час якого учасники пригадали ключові принципи інклюзивної освіти, роль асистента вчителя, значення індивідуального підходу та створення сприятливого середовища для всіх учнів.
Далі на педагогів чекала вправа «Психологічна загадка», яка допомогла поглянути на ситуацію очима дитини з ООП, усвідомити її почуття та потреби. Вона стала чудовим емоційним налаштуванням на подальшу роботу.
Під час інтерактиву «Можуть – не можуть» учасники визначали можливості та обмеження дітей із різними типами порушень, розмірковували над тим, як адаптувати навчальний процес відповідно до індивідуальних потреб.
Особливе враження справила вправа «Емоційна бухгалтерія», у якій педагоги обмінювалися прикладами підтримки, вдячності й розуміння — складових гуманної педагогіки.

Практичний характер мала вправа «Допоможи мені», де учасники пропонували конкретні методи допомоги учням у різних навчальних і життєвих ситуаціях.
Цікавою й глибокою виявилася вправа «Слабкі та сильні можливості», яка показала, що навіть у дітей із певними труднощами завжди є сильні сторони, які варто розвивати.
Емоційний відгук викликав перегляд відеозвернення «Лист дітей з ООП», що допоміг педагогам глибше усвідомити, як важливо бачити за труднощами особистість, яка прагне прийняття та успіху.
Фінальним акордом стала притча про добро і підтримку та символічна вправа «Свічка допомоги» — учасники передавали один одному вогник свічки як символ тепла, підтримки та єдності педагогічного серця.
Мінітренінг став не лише навчальним, а й глибоко емоційним і надихаючим досвідом. Учасники відзначили, що отримали практичні інструменти для роботи з учнями з ООП, а також переконалися: інклюзія починається з серця вчителя.
Професійна спільнота «Мотиватори» і надалі створює простір підтримки, взаємодії та професійного зростання педагогів, які прагнуть зробити освіту доступною для кожної дитини.
Практикум «Навчання в малих групах для подолання освітніх втрат»
20 жовтня в Первомайській гімназії №9 відбулося чергове засідання динамічної групи «Творчість і вміння». Керівники групи — Кудашкіна К.Ю. та Юдіна Л.В. — провели практикум на тему «Навчання в малих групах для подолання освітніх втрат».
Педагоги активно долучилися до виконання вправи «Асоціативна сітка», під час якої добирали асоціації до поняття «групова робота». У групах учасники опрацьовували теоретичні матеріали з тем «Принципи ефективного навчання в малих групах», «Методи групування учнів для ефективного навчання», «Як робота в малих групах допомагає долати освітні втрати».


Окремим блоком стала робота з аналізу педагогічних ситуацій, що дало змогу обмінятися власним досвідом та виробити спільні підходи до вирішення професійних завдань. Завершальним етапом стала рефлексія «Дерево педагогічних ідей», під час якої учасники поділилися власними висновками та ідеями для подальшої роботи.

Під час заходу вчителі не лише ознайомилися з ефективними стратегіями групової роботи для підтримки учнів із різним рівнем навчальних досягнень, а й отримали практичні інструменти для організації навчання в малих групах та розвивали навички фасилітації групового навчання.
Захід сприяв підвищенню професійної компетентності педагогів, активізації творчого потенціалу та усвідомленню важливості командної взаємодії у подоланні освітніх втрат. Учасники отримали нові ідеї для впровадження ефективних форм групової роботи на уроках та створення підтримувального освітнього середовища для кожного учня.
