Програма СЕЕН (Соціально-Емоційне та Етичне Навчання) допомагає молодшим школярам розвивати навички уважності, співпраці, саморегуляції та емпатії.
З 17.11 по 21.11 у 3 класі під час різних уроків було проведено серію коротких вправ, спрямованих на створення позитивного та безпечного навчального середовища, з метою розвитку усвідомлення емоцій, покращення взаємодії в класі та навчання дітей керувати власним станом.
Вправи інтегрувались у ранкові зустрічі, «ЯДС», українську мову та літературне читання, мистецтво. Кожна тривала 3–7 хвилин і використовувалася як емоційна пауза або спосіб налаштування на роботу.

Проведені вправи:
«Дихання метелика»
Уявляючи метелика на долоні, діти дихали повільно й рівно, вчились заспокоюватися та концентрувати увагу.
«Будиночки»
Діти створювали з рук «будиночки» над головою або перед собою. Учитель пропонував уявити, що це їхній особистий простір, де можна перепочити і заспокоїтися.
«Долоньки» (власні кордони)
Учні отримували аркуш і обводили на ньому свою долоньку. Усередині «долоньки» діти записували або малювали те, що їм подобається, що приносить радість і захищеність.
Вправа допомагала м’яко й доступно проговорити тему власних кордонів, а також вчила дітей поважати кордони інших.
«Емоційний термометр»
Учні визначали свій настрій за умовною шкалою. Це допомагало виявити емоційний стан класу та формувало навичку усвідомлення власних почуттів.
«Комплімент по колу»
Діти висловлювали одне одному невеликі добрі слова, що підтримувало атмосферу дружби та доброзичливості.
Вірю, що систематичне використання вправ СЕЕН у 3 класі позитивно вплине на навчання та поведінку учнів, сприятиме розвитку емоційної грамотності, уміння співпрацювати й створить більш доброзичливу атмосферу в класі.
