Професійні спільноти



     У межах діяльності професійної спільноти вчителів «Мотиватори», керівники Радіца С. А. та Конюченко Н. М. 29 жовтня провели змістовний і надихаючий захід — мінітренінг «Методи підтримки учнів з особливими освітніми потребами в загальному класі».

     Метою зустрічі було поглибити розуміння педагогами особливостей роботи з дітьми з ООП та опанувати ефективні прийоми підтримки інклюзивного навчання.

     Тренінг розпочався з теоретичного огляду теми, під час якого учасники пригадали ключові принципи інклюзивної освіти, роль асистента вчителя, значення індивідуального підходу та створення сприятливого середовища для всіх учнів.
     Далі на педагогів чекала вправа «Психологічна загадка», яка допомогла поглянути на ситуацію очима дитини з ООП, усвідомити її почуття та потреби. Вона стала чудовим емоційним налаштуванням на подальшу роботу.
     Під час інтерактиву «Можуть – не можуть» учасники визначали можливості та обмеження дітей із різними типами порушень, розмірковували над тим, як адаптувати навчальний процес відповідно до індивідуальних потреб.
     Особливе враження справила вправа «Емоційна бухгалтерія», у якій педагоги обмінювалися прикладами підтримки, вдячності й розуміння — складових гуманної педагогіки.

     Практичний характер мала вправа «Допоможи мені», де учасники пропонували конкретні методи допомоги учням у різних навчальних і життєвих ситуаціях.
     Цікавою й глибокою виявилася вправа «Слабкі та сильні можливості», яка показала, що навіть у дітей із певними труднощами завжди є сильні сторони, які варто розвивати.
     Емоційний відгук викликав перегляд відеозвернення «Лист дітей з ООП», що допоміг педагогам глибше усвідомити, як важливо бачити за труднощами особистість, яка прагне прийняття та успіху.
     Фінальним акордом стала притча про добро і підтримку та символічна вправа «Свічка допомоги» — учасники передавали один одному вогник свічки як символ тепла, підтримки та єдності педагогічного серця.
     Мінітренінг став не лише навчальним, а й глибоко емоційним і надихаючим досвідом. Учасники відзначили, що отримали практичні інструменти для роботи з учнями з ООП, а також переконалися: інклюзія починається з серця вчителя.
     Професійна спільнота «Мотиватори» і надалі створює простір підтримки, взаємодії та професійного зростання педагогів, які прагнуть зробити освіту доступною для кожної дитини.